"Δεν ήξεραν, δεν γνώριζαν" για την έκπτωση ναύλου!

Δημοσίευση: 07.04.2012, 11:36
Τελευταία Ενημέρωση: 08.04.2012, 02:20

Αν και επανειλημμένως, έχουν υποβληθεί καταγγελίες γιατί η Blue Star δεν έχει ενσωματώσει την έκπτωση της τάξης του 50% που δικαιούνται οι μόνιμοι κάτοικοι νησιών κάτω από 3.100 κατοίκους, αν και για τις σχετικές καταγγελίες, έχει ενημερωθεί η εταιρεία από τα Λιμεναρχεία στα οποία υποβλήθηκαν οι καταγγελίες, παρ’ όλα αυτά αμφισβήτησαν οι εκπρόσωποί της, στην ημερίδα για το ακτοπλοϊκό που έγινε την Πέμπτη 5 Απριλίου στη Νάξο, ότι ευσταθεί αυτή η ρύθμιση. Το θέμα έθεσαν οι αντιδήμαρχοι της Ηρακλειάς και της Σχοινούσας, κ.κ. Στ. Ζούλης και Ηλ. Μάνης, αφού οι κάτοικοι των δυο νησιών δικαιούνται αυτής της έκπτωσης, αλλά στην πράξη δεν μπορούν να την έχουν.

 Απ’ ότι φάνηκε, οι εκπρόσωποι της εταιρείας, είχαν "διαβάσει" εσφαλμένα μια εξαίρεση που καταγραφόταν στη σχετική ΚΥΑ, που όμως δεν αφορούσε την έκπτωση και ο αντιδήμαρχος Σχοινούσας, τους επισήμανε τη "λάθος ανάγνωση"!

Το θέμα, έχει αναδείξει επανειλημμένως το naxos-news.gr, παρουσιάζοντας και απαντήσεις από τα λιμεναρχεία Πειραιά και Σύρου, που δόθηκαν σε καταγγέλλοντες το θέμα.

Σημειώνεται, ότι τη σχετική έκπτωση, που είναι σημαντικής αξίας, οι μόνιμοι κάτοικοι των νησιών κάτω των 3.100 κατοίκων την δικαιούνται από το νησί τους προς τον Πειραιά και αντίστροφα ή από άλλο λιμάνι των Κυκλάδων, εν προκειμένω, προς το νησί τους και αντίστροφα.

Δυστυχώς, αν και οι εκπρόσωποι της Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης επισκέπτονται ή έχουν επαφές για ζητήματα δρομολογίων μαζί με τους επαγγελματικούς φορείς με τα αρμόδια υπουργεία και τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ενώ δε εκπρόσωποι και των δυο φορέων μετέχουν και στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που μόλις χθες Παρασκευή συνεδρίασε στη Νάξο, ουδέποτε έθεσαν το θέμα! Αλλά, μάλλον ... ούτε εκείνοι "γνώριζαν και ήξεραν"!

Σημειώνεται, ότι πρόσφατα σταμάτησε να εφαρμόζει την έκπτωση και η ΝΕΛ και έχει υποβληθεί σχετική καταγγελία.

Δείτε τη σχετική ΣΥΜΒΑΣΗ ΑΝΑΘΕΣΗΣ 

Σημειώνεται ότι οι ακτοπλόοι έχουν προσφύγει για ακύρωση στο ΣτΕ, θεωρώντας μη νόμιμη την παρέμβαση στην τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών, όμως εμείς υπενθυμίζουμε, ότι αυτή αφορά επιδοτούμενες γραμμές!

Πιο αναλυτικά, ο αντιδήμαρχος Σχοινούσας, αναφέρει:

Σύμφωνα με το ΦΕΚ 438 Β’ 11/04/2003 ‘’Καθορισμός υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας στα Ε/Γ και Ε/Γ – Ο/Γ συμβατικά & ταχύπλοα πλοία ‘’,  στον πίνακα Ι . περίπτωση  7 αναφέρει ότι οι μόνιμοι κάτοικοι νησιών κάτω των 3.100 κατοίκων από και προς τον τόπο κατοικίας τους ( με την επίδειξη δελτίου ταυτότητας για την ταυτοπροσωπία ) δικαιούνται 50 % έκπτωση στην οικονομική θέση. Η μόνιμη κατοικία θα αποδεικνύεται με την επίδειξη βεβαίωσης που θα εκδίδεται από τον οικείο Δήμο ή Κοινότητα και θα περιλαμβάνει το Όνομα , Επώνυμο , Α.Δ.Τ , ΑΦΜ και ΔΥΟ , του μόνιμου κατοίκου ) .
Στην παρ. 10 του ίδιου ΦΕΚ αναφέρει ότι η απόφαση αυτή ισχύει από 01/01/2003 , εκτός των περιπτώσεων της παραγράφου 7 για την ισχύ της οποίας επιφυλάσσεται έκδοση σχετικής διάταξης νόμου .
Η παράγραφος 7 δεν έχει καμία σχέση και δεν αναφέρεται  στον πίνακα Ι περίπτωση 7 και σαφώς δεν αφορά την συγκεκριμένη περίπτωση της έκπτωσης 50% για μόνιμους κατοίκους νησιών κάτω από 3.100 κατοίκους .
Στην παρ. 3 αναφέρει ότι για τις μετακινήσεις τις περιπτώσεις 07 , κτλ. Του πίνακα Ι . η δαπάνη θα βαρύνει το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας .
Στην παρ. 6 αναφέρει ότι η εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 3 θα γίνει με έκδοση σχετικής διάταξης νόμου , που ουδέποτε έχει εκδοθεί .
Άρα  σύμφωνα με την παρ. 10 η έκπτωση αυτή ισχύει αλλά δεν ισχύει η παρ. 3 που αφορά την κάλυψη της δαπάνης από το Υπουργείο διότι ουδέποτε έχει εκδοθεί σχετική διάταξη νόμου .
Σύμφωνα με την παρ. 11 με την έναρξη εφαρμογής της παρούσας , παύει να ισχύει κάθε άλλη απόφαση με την οποία ρυθμίζονται παρόμοια θέματα .
 
Ακόμα και στο υποθετικό σενάριο που δεν θα ίσχυε η διάταξη του ΦΕΚ 438 Β’  που αφορά   την συγκεκριμένη έκπτωση λόγω μη εφαρμογής , τότε ισχύει το προηγούμενο ΦΕΚ . 1391 Β’  31/10/2002 με το οποίο ρυθμίζονται παρόμοια θέματα ‘’Καθορισμός υποχρεώσεων δημόσιας υπηρεσίας στα Ε/Γ – Ο/Γ συμβατικά και ταχύπλοα πλοία. 
Στον πίνακα Ι. περίπτωση 7 αναφέρει ότι ‘’ κάτοικοι νησιών κάτω των 3.100 κατοίκων από και προς τον τόπο κατοικίας τους ( με την επίδειξη Δελτίου Ταυτότητας και εκκαθαριστικού εφορείας ‘’, δικαιούνται  έκπτωση 50 % στην οικονομική θέση .
Σύμφωνα με την παρ. 3 η απόφαση αυτή ισχύει από την 1.11.2002. \
Το συγκεκριμένο ΦΕΚ  , δεν αναφέρει ότι η δαπάνη θα καλυφθεί από το Υπουργείο .
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι με την Σύμβαση ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας για την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών ( Με την οποία τα πλοία επιδοτούνται για την εκτέλεση , άρα με τον τρόπο αυτό η δαπάνη για την συγκεκριμένη έκπτωση και όχι μόνο , καλύπτεται κατά κάποιο τρόπο από το Υπουργείο ) , ο ανάδοχος υποχρεούται να τηρεί τις εκάστοτε ισχύουσες αποφάσεις περί επιβολής υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας υπό την μορφή εκπτώσεων επί του ισχύοντα ναύλου επιβατών , οχημάτων ή εμπορευμάτων .
Την συγκεκριμένη σύμβαση την έχουν υπογράψει και οι ανάδοχοι ( ακτοπλοϊκές εταιρείες ) άρα και την αποδέχονται .  
 
Στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στην Νάξο την Πέμπτη 05/04/2012 με θέμα "Ακτοπλοϊκό δίκτυο στις Κυκλάδες : Προβλήματα και Προοπτικές Ανάπτυξης",  αναφέρθηκα διεξοδικά για το συγκεκριμένο πρόβλημα της μη εφαρμογή της συγκεκριμένης έκπτωσης   από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες . 
Μάλιστα κατά το τέλος της ημερίδας είχα προσωπική συζήτηση με το Γ.Γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής , Δημήτριο Χαλκιώτη . 
Στο Γενικό Γραμματέα έδειξα το νόμο , κάθε σχετικό έγγραφο που διέθετα  και ανέπτυξα τα επιχειρήματα μου . 
Ο Γενικός Γραμματέας αφού εξέτασε με προσοχή το νόμο , αποδέχθηκε την ισχύ του και κάλεσε εκπρόσωπο εταιρείας  που παρακολουθούσε τη συζήτηση  να εφαρμόσει το νόμο .
Μάλιστα στην επιμονή του εκπροσώπου της εταιρείας για μη ισχύ του νόμου , ο Γενικός Γραμματέας ήταν απόλυτος , υπεραμύνθηκε της ισχύς του και κάλεσε την εταιρεία να τον εφαρμόσει . Μάλιστα του είπε χαρακτηριστικά  : γιατί δεν τον εφαρμόζετε ; 
Είναι χαρακτηριστικό ότι  ο εκπρόσωπος  της εταιρείας ο οποίος εκφράζει και τις θέσεις της εταιρείας είχε μπερδέψει την παρ. 7 με τον πίνακα Ι περίπτωση 7 .
 ( Στην παρ. 10 του ίδιου ΦΕΚ αναφέρει ότι η απόφαση αυτή ισχύει από 01/01/2003 , εκτός των περιπτώσεων της παραγράφου 7 για την ισχύ της οποίας επιφυλάσσεται έκδοση σχετικής διάταξης νόμου) .
 
Στο τέλος ο εκπρόσωπος υποσχέθηκε ότι θα εξετάσει η εταιρεία το θέμα .

Η ΘΕΣΗ της ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ για την ΚΥΑ:
 
Η ΚΥΑ 3324.1/15/2003 ( ΦΕΚ 438 Β’ )  παράγραφος 3 , προβλέπει ότι για τις περιπτώσεις χορήγησης έκπτωσης σε μόνιμους κατοίκους νησιών κάτω των 3.100 κατοίκων από και προς τον τόπο κατοικίας τους , η δαπάνη βαρύνει το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ( ως υφίσταται ) . Η ανωτέρω ΚΥΑ προβλέπει επίσης , στην παράγραφο 6 , ότι η εφαρμογή της ως άνω διάταξης θα γίνει με έκδοση σχετικής διάταξης νόμου . Έως σήμερα , τέτοια διάταξη νόμου δεν έχει εκδοθεί , κατά συνέπεια και σύμφωνα με την ίδια την ΚΥΑ η διάταξη της παραγράφου 3 δεν εφαρμόζεται , και ως εκ τούτου δεν υφίσταται νομοθετική υποχρέωση παροχής έκπτωσης 50% σε μόνιμους κατοίκους νησιών κάτω των 3.100 κατοίκων . 
Επιπλέον , τονίζουμε ότι η άνευ αποζημίωσης επιβολή υποχρεωτικών εκπτώσεων από την Διοίκηση αποτελεί παράνομη παρέμβαση στην οικονομική πολιτική ιδιωτικών εταιρειών , η οποία ως έκφανση της οικονομικής ελευθερίας προστατεύεται από το Ελληνικό Σύνταγμα .
Ανεξαρτήτως των ανωτέρω επισημαίνουμε ότι η εν λόγω ΚΥΑ αντίκειται στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό ΕΕ 3577/1992 συνιστώντας παραβίαση των δικαιωμάτων που απορρέουν από αυτόν . Δεδομένου ότι οι Ευρωπαϊκοί Κανονισμοί είναι νομοθετήματα αυξημένης τυπικής ισχύος , έχουν άμεση εφαρμογή στα Ευρωπαικά Κράτη – Μέλη , δεν χρήζουν ενσωμάτωση στο εσωτερικό δίκαιο και υπερισχύουν κάθε αντίθετης διάταξης εθνικού νόμου , η εν λόγω ΚΥΑ δεν δεσμεύει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες , είναι   ακυρώσιμη και ως τέτοια έχον ασκηθεί εναντίον της αιτήσεις ακυρώσεως στο ΣτΕ .
Τέλος επισημαίνουμε ότι το άρθρο 178 παρ. 3 ΝΔ 197/79 δεν ισχύει πλέον αφού με νεότερες νομοθετικές διατάξεις οι ναύλοι ακτοπλοΐας ρυθμίζονται ελεύθερα από τους πλοιοκτήτες και όχι κατόπιν αποφάσεως Υπουργού .  

Διαβάστε τι είχε απαντήσει σε σχετική ερώτηση η υπουργός

Αξίζει να σημειωθεί, ότι για το ίδιο θέμα το naxos-news.gr είχε δημοσιεύσει στις 29 Μαΐου 2011, την απάντηση που έδωσε, στις 20 Μαΐου 2011, η αρμόδια Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών σε στην αναφορά που έκανε για το ίδιο θέμα ο δημοτικός σύμβουλος της Σχοινούσας, Ηλίας Μάνης. 
Και αυτή η απάντηση πιστοποιούσε, αφενός το δικαίωμα των μονίμων κατοίκων νησιών με πληθυσμό κάτω των 1.000 κατοίκων της δωρεάν μετακίνησής τους από και προς την Νάξο, αφετέρου την έκπτωση που δικαιούνται κατά 50% στην οικονομική θέση από και προς τον τόπο κατοικίας τους από άλλα λιμάνια, π.χ. τον Πειραιά οι κάτοικοι νησιών με πληθυσμό κάτω από 3.100 κατοίκους. Η απάντηση κοινοποιήθηκε και στη Blue Star Ferries. Η αναφορά του δημοτικού συμβούλου, έγινε κατόπιν διαμαρτυριών που έγιναν από Σχοινουσιώτες, ότι συναντούσαν άρνηση ή δυσκολίες στην εφαρμογή των παραπάνω.

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ, ΛΟΥΚΑΣ ΚΑΤΣΕΛΗ






 

Για την ιστορία, δημοσιεύουμε ξανά και την απάντηση του Α΄ Λιμενικού Τμήματος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά σε καταγγελία κατοίκου της Σχοινούσας που είχε υποβληθεί  προς το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που όπως απάντησε, διερεύνησε το θέμα και κινήθηκε η διαδικασία επιβολής διοικητικών κυρώσεων(;) στην πλοιοκτήτρια εταιρεία.


 

ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ ΑΡΧΕΙΑ

Δείτε επίσης

Κατηγορίες

Εισάγετε το σχόλιό σας

Όνοματεπώνυμο


E-mail:


Κείμενο
0 από 1500 χαρακτήρες



Παρακαλώ γράψτε το νούμερο που βλέπετε παρακάτω στο πεδίο 141


Το μήνυμα σας ΔΕΝ θα δημοσιευτεί εάν:
  • Περιέχει υβριστικά, συκοφαντικά, ρατσιστικά, χυδαία,
    προσβλητικά ή ανάρμοστα με οποιοδήποτε άλλο τρόπο σχόλια.
  • Παραβιάζει το νόμο ή υποκινεί ανθρώπους να διαπράξουν κάποιο έγκλημα.
  • Προκαλεί βλάβη σε ανηλίκους με οποιονδήποτε τρόπο.
  • Παραβιάζει τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας.
  • Περιέχει στοιχεία που μπορεί να επηρεάσουν δικαστικές διαδικασίες.
  • Διαφημίζει προϊόντα ή υπηρεσίες ή διαδικτυακούς τόπους .
  • Περιέχει προσωπικές πληροφορίες (διεύθυνση, τηλέφωνο κλπ).
  • Δεν είναι σχετικό με το συγκεκριμένο Debate.
Δεν δημοσιεύονται σχόλια γραμμένα σε greeklish ή/και κεφαλαία.